Mye opp og litt ned igjen

I god selskap med "Cool Chicks" i Viseu, Portugal.

I god selskap med „Cool Chicks“ i Viseu, Portugal.

I det siste var jeg så heldig å oppleve mange oppturer. Jeg har aldri hatt en treningsteknisk så bra vinter. Bortsett fra min brutt i armen i desember, var jeg ikke skadet, ikke syk og trente mye og bra. Jeg tror også at det er min første sesong helt uten at jeg har brukket en langrennski eller stav. I tillegg til disse fine oppturer kommer at jeg hadde en kjempebra treningssamling med Halden SK i Portugal. Vinteren kunne nesten ikke bli bedre, men da jeg fikk min resultat fra Bergentesten (norsk språktest som jeg trenger for å studere i Norge) som var bestått, ble jeg veldig glad og bevisst på, at det sikkert var min beste vinter noensinne.
Desverre klarte jeg ikke å holde meg så langt opp. Skader og sykdom kom i begynnelsen av mars. Etter en intervalløkt på Bislett fikk jeg plutselig vondt i kneet. Det er nå 15 dager siden og jeg har følelsen, at kneet blir bedre og bedre men enda ikke er helt bra. Rett etter jeg ble skadet tok jeg flyet til Italia for å være med på en sprinttreningssamling med en del av det tyske landslaget.

Fikk lånt sykkel og trente en del alternativ i Italia.

Fikk lånt sykkel og trente en del alternativ i Italia.

Jeg var bevisst på at jeg ikke kommer til å løpe så mye og sikkert må trene en del alternativ men jeg håpet fortsatt at kneet blir bra fort og at jeg kunne løpe noen økter. I den hele samlingen løpt jeg 2 økter rolig og gikk en økt. Resten av treningen tilbrakte jeg på sykkel eller med styrketrening. Men jeg vil ikke klage over det. Selvsagt er det synd å dra til en sprint samling til Italia hvis man ikke kan løpe, men Italia med over 20° og sol er ikke det værste stedet for å ha noen fine sykkelturer med opp til 153km ;)Tilbake fra Italia tok jeg det ganske rolig. Jeg ønsket å være skadefri til danish spring igjen. På wang sprint tour på onsdag følte kneet seg ganske bra igjen og jeg var optimistisk at jeg kan løpe i helga. Desverre kom det nå en liten forkjølelse som igjen gjør meg litt usikkert på om jeg skulle løpe eller ikke.
Jeg har veldig lyst til å løpe og føle meg ganske greit, men på den andre siden har jeg ikke lyst til å odelegge hele vårsesongen bare fordi jeg løpt med en ikke helt skadefri kne og en liten forsjkølelse. Så for å være ærlig, vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre…

Kategorien: norsk artikkel, Training, Urlaub und Ausflüge, Wettkämpfe | Ein Kommentar

Beitragsnavigation

Ein Gedanke zu „Mye opp og litt ned igjen

  1. Anonymous

    Hallo Bojan, herzlichen Dank für deinen Bericht. Leider waren Oma und ich überfordert beim Lesen.

    Nach bestandener Prüfung, zu der wir noch einmal gratulieren, gehen wir davon aus, dass dein Norwegisch nun perfekt ist.

    Wir hoffen, dass du das aber auch noch ins Deutsche übersetzen kannst.

schreibe ein Kommentar (email muss NICHT angegeben werden)

Bloggen auf WordPress.com.

